Właściwie napisane podanie o pracę zawsze będzie mile widziane
Podanie o pracę
Podczas składania dokumentów aplikacyjnych najczęściej wystarczy CV, ewentualnie list motywacyjny. Dużo rzadziej wysyła się podanie o pracę, a warto wysilić się i je napisać. Szczególnie, jeśli na konkretne stanowisko pracy jest wielu chętnych. Za pomocą podania uzyskamy nad nimi pewną przewagę, wyróżnimy się z tłumu, zrobimy dobre pierwsze wrażenie i sprawimy, że rekruter nas zapamięta. Chodzi tutaj o zaprezentowanie siebie od jak najlepszej strony, wskazanie na to, że to właśnie nam warto dać szansę.
Po co komu podanie o pracę?
Złożenie CV i listu motywacyjnego to jedno, ale można jeszcze bardziej zwiększyć swoje szanse u rekrutera i dostać od niego zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Podanie o pracę wyróżni z tłumu aplikantów: https://kapitalni.org/pl/artykuly/podanie-o-przyjecie-do-pracy-gotowy-wzor,73,541. Dużo lepiej postrzegana jest osoba zdeterminowana, zmotywowana do objęcia konkretnego stanowiska. Tak niewiele, a może naprawdę wiele zmienić. Tego typu pismo doskonale sprawdza się w przypadku osób niemających jeszcze żadnego doświadczenia zawodowego, dopiero poszukujących pierwszego zatrudnienia czy zmieniających branżę. Zdarza się tak, że firma nie prowadzi w danym momencie rekrutacji, ale zależy nam na staniu się jej pracownikiem. Można wtedy dołączyć do CV podanie o pracę, w którym wyjaśnimy, dlaczego warto się nami zainteresować. Należy pamiętać o tym, że na jedno stanowisko pracy może być dużo osób, rekruterzy są często wręcz zalewani przeróżnymi mailami. Łatwo wobec tego zostać pominiętym, niezauważonym. Przeciwdziałać temu można właśnie podaniem.
W podaniu nie należy się rozpisywać, treść powinna zajmować nie więcej niż trzy czwarte strony A4. Skupić należy się na poprawności językowej, bo w przypadku błędów uzyskamy efekt odwrotny do zamierzonego i możemy przekreślić swoje szanse na zatrudnienie. Z pewnością nie będzie to świadczyło o profesjonalizmie. Zamieścić należy miejscowość i datę, swoje podstawowe dane – imię, nazwisko, adres zamieszkania i mailowy, numer telefonu. Do tego trzeba jeszcze dołączyć dane firmy (nazwa i adres), imię i nazwisko osoby, do której kieruje się pismo.